lördag 29 maj 2010

LOPPIS












Ett litet sidobord
Så blev det lite loppisbesök med min kära vän som 
också är väldigt intresserad av en massa 
"gör om mig" projekt.

Vi var på väg till Tyresö, men skulle bara 
svänga förbi el/lampbutiken i Trollbäcken för att 
inhandla diverse glödlampor/halogenlampor.
Då såg vi en skylt på vägen, 
loppis i scoutstugan...., var då???

Vi chansade på scoutstugan i Fornudden, yes, 
där var den. 
Min vän hittade 2 tavelramar för billiga penningen och jag 
hittade ett sidobord, se bilden.
- Nu ska det hem och målat, sa vi.
Sagt och gjort, jag tog en bild innan bordet 
har målats, jag slipade bort lite lackyta bara.
Målarburk och pensel åkte fram och jag har 
grundmålat med vit v-slip, snart är det klart.

Har lite svårt att bärga mig, vill gärna ha 
bordet på plats mellan soffa och fåtölj, NU!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar