måndag 19 december 2011

Knappt 1 vecka kvar till jul



















Är i full gång med fixandet inför julen, en födelsedag har 
vi hunnit med också. Min son Anton fyllde 20 år i söndags 
och självklart bakade jag en tårta. 
 Denna gång hade jag 4 tårtbottnar, med hallonsylt och vaniljkräm 
(marsankräm blandat med vispad grädde), sedan täckte jag 
hela tårtan med ett lager vispad grädde. 
Som kronan på verket gjorde jag en halv sats 
sugarpaste/sockermassa, som jag färgade blå. 
 Pastan kavlas ut mellan gladpack, som man får kavla, fick 
nästan träningsvärk. 
 Jag sparade en lite bit till en blå ros, kavla ut en bit 
pasta och ta ut 3 rundlar, dela dom på mitten. 
Ta första halvmånen och snurra, lägg sedan 
nästa ovanpå osv. tills du har en ros.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar