söndag 24 juli 2011

Karin Wahlberg













Varje sommar går jag igenom någon ny
författare, gärna svenska kvinnliga deckarförfattare.
I år blev det Karin Wahlberg, jag har tidigare läst
några av hennes böcker, men inte riktigt fastnat.

Men efter att ha läst "Ett fruset liv" blev jag 
fast på kroken.

Den handlar om att en ung kvinna hittas mördad 
i vassen en kall vinterdag. 
Hon har legat länge, men inte saknats av någon. 
Historien nystas upp och man blir oerhört förvånad 
när det uppdagas vem mördaren är, 
bra "buss och tunnelbanebok" dock svår att släppa.....

Efter den braiga boken blev jag sugen 
på att läsa en till av Wahlberg,
"Tröstaren" heter denna och låter minst 
lika spännande, jag ska nu frossa lite. 













Kommer tillbaka med en recension.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar